Tak už je za námi předposlední mezinárodní závod v maďarském areálu u městečka Kunmadaras (závodí se na bývalé vojenské základně varšavské smlouvy - dráha mí 2,7 km na délku a je široká 80m!!!) Tak jako jsou extrémní závody dragsterů tak i takové bylo počasí, které nás přivítalo na letišti - 34`C. Oproti minulému klání rozdíl 20`C, fyzikální zákony závislé na teplotě byli rázem úplně jinde a nám se v úvodních kvalifikacích vůbec nedařilo. Né a né utrhnou na startu pneumatiku rozpálenou od betonu do destruktivních teplot o vychládání motorů mezi jízdami ani nemluvím. Nakonec 5té místo v kvalifikaci a cesta přes finálového pavouka tou těžší stranou. Pokud jsem chtěli uspět a dostat se až do finále - zanmenalo to porazit cestou do dva prvotřídní jezdce. Do první kvalifikace jsem nastupoval s naprostým odhodláním vyhrát a dokázat, že zaváhání v kvalifikacích při nastavení mého stroje jsou jen vyjímečné. První rozjížďka byla vítězná a k postupu do finále zbývalo porazit Tomase Naggy, který ten den zajížděl jeden osobní rekord za druhým a stále se posunoval níže pod hranici 10 sec. S Klárou jsem změnil nastavení řídící jednotky a přidal par set otáček motoru na startu - byl to risk nebo dragster šel hned na zadní,ale i přes exibiční start se mě podařilo zvítězit a to díky vyjímečné reakci na startovní světla (0,009 sec!!!) Tomáš Naggy jen kroutil nevěřícně hlavou, protože v této jízdě zajel svůj nový osobní rekord na 1/4 míle a nai to mu nestačilo na vitěztví. Klára (jako jediná start mechanička) dostala od jeho mechanika pusu a gratulaci k postupu do finále v tak našlapaně obsazeném závodě. Ve finále jse nám podařilo dosáhnou nejlepšího času dne v kategorii Moditwin a překonat maďarský rychlostní rekord na 1/4 míle i na 1/8 míle, ale ani to na vítězství nestačilo. Finálovou jízdu jsem prohrál o 4setiny vteřiny a vítězství si zaslouženě odnesla výborně jezdící Andrea Matušik a já se pro tentokrát musel uklonit této naději maďarského dragsterového sportu. Příště nás čeká dokončit útok na časové rekordy v kategorii Moditwin...děkuji Klárce za bezvadnou popdporu a práci na startu...a Dejwákovi a Makeťákovi za udržování ohně a dotlačení skůtra do depa:-) Dále pak Vaškovi Zoubkovi za dovoz našich a za výbornou podporu na konci dráhy!!!
POZN:
Nové maďarské rychlostní rekordy:
1/8 míle s pevným startem - 198 Km/hod
1/4 míle s pevným startem - 241,12 Km/hod
Změřený výkon Modi Twina: 236 koní a 184 Nm vše zabaleno do úhledného dvouválcového motoru, váha stavby 161 Kg!!!
To je ten stroj.
Během jízdy.
Seřízení a nastavení - to je alchymie.
A takto to dopadlo.